Tuesday 29 April 2014

Fiza, Adam cerai talak satu


Shah Alam: Kami sudah berusaha menyelamatkan perkahwinan ini, malah sehingga malam tadi pun masih berbincang mengenainya.


Ketika prosiding tadi, hakim juga bertanya beberapa kali tetapi inilah ketentuan hubungan kami, tegas pelakon, Fiza, sejurus sah bercerai talak satu dengan suaminya, bekas bintang Akademi Fantasia (AF) Musim ke-2, Adam.

Pengesahan perceraian mereka di Mahkamah Rendah Syariah pada jam 1.05 tengah hari semalam, sekali gus menjawab spekulasi pergolakan rumah tangga bekas penyanyi kumpulan Elite itu dengan suaminya yang hangat diperkatakan sejak dua minggu lalu.

Fiza mulanya kelihatan ingin mengelak daripada ditemuramah apabila menggunakan tangga untuk turun dari tingkat tiga mahkamah, tetapi beliau bagaimanapun akur kerana sudah berjanji sebelum itu untuk bertemu media selepas prosiding selesai.

Pilihan terakhir

Menjelas mengenai perceraiannya, Fiza dalam nada sebak, berkata bercerai bukanlah pilihan utama, sebaliknya pilihan terakhir selepas dia dan Adam berbincang.

Katanya, apa yang berlaku antara dia dan Adam juga bukan berpunca daripada pihak luar, sebaliknya lebih kepada diri mereka sendiri.

Sejak kebelakangan ini, saya sibuk menjaga ayah yang baharu menjalani pembedahan pintasan jantung, manakala Adam pula sibuk dengan pusat rawatan Islam miliknya di Johor. Jadi, kami jarang berjumpa dan duduk bersama untuk berbincang.

Jodoh kami tak panjang dan saya terima, tiada siapa yang mahu bercerai, katanya yang hadir bersama Adam ke mahkamah dengan memakai jubah hitam sambil ditemani rakan baik, Azza Elite dan pelakon, Datuk Rafena Ezanee.

Fiza enggan mengulas lanjut mengenai perceraian yang berlaku sambil memberitahu banyak hati yang perlu dijaga, terutama memikirkan keadaan kesihatan bapanya yang masih dalam rawatan dan anak-anak.

Sementara itu, Adam atau nama sebenarnya, Mohd Aizam Mat Saman, 31, memberitahu punca utama perpisahan adalah kerana tidak mempunyai persefahaman, selepas tujuh bulan bergelar suami isteri.
Saya akui berat hati ketika mahu menjatuhkan talak, tetapi reda kerana menganggap ia ketentuan Ilahi. Kami masih ada masa dan kalau ada izin Allah di masa depan kami mungkin akan bersatu semula, katanya.

No comments:

Post a Comment